4.0 ile dil eğitimi (Sanal Gerçeklik )



    Çağımız bireylerinin sosyal ve beşeri bilimler alanında sahip olması gereken en önemli yetkinliklerden biri yabancı dil bilmesidir. Ülkemizde, okul öncesi dönemden itibaren dil öğretimine büyük önem verilmektedir fakat uygulanan eğitim programlarının daha çok bilgi ağırlıklı olması bilgi ağırlıklı olması, kullanılan materyallerde eksiklikler bulunması ve öğrencilerin pratik yapacakları uygun ortamları bulamamaları nedeniyle dil öğreniminde istenilen başarı bir türlü yakalanamamaktadır. Öğrencilere, öğrendikleri dili konuşabilecekleri doğal ortamlar sunulduğu takdirde öğrencilerin yabancı dil öğrenme düzeylerinin artacağı düşünülmüş ve öğrenilen dili daha kolay bir şekilde pratiğe dökmeleri amacıyla bu proje geliştirilmiştir.

    Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesi bilişim teknolojilerinin önemini artırmıştır. Her alanda etkin bir şekilde kullanılmaya başlayan bilişim teknolojileri, beraberinde insanların yeni kavramlar ile tanışmasını da sağlamıştır. Bunlardan bazıları; kodlama, robotik, yapay zeka, arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçekliktir. Özellikle sanal gerçeklik ortamı, yani gerçeğin yeniden inşa edildiği ortamlar teknolojik gelişimin hangi seviyeye ulaştığının en önemli kanıtı olarak karşımıza çıkmaktadır. Sanal gerçeklik, bilgisayar aracılığı ile oluşturulmuş üç boyutlu resimlerin ve animasyonların teknolojik araç yardımı ile insanların zihinlerinde gerçek bir ortamda bulunma hissini vermesidir. Olması istenilen gerçeğin, istenildiği ve tasarlandığı şekliyle yeniden dizayn edilmesidir.

    Bu yeni teknoloji, insan-makine etkileşimini görsel ve işitsel iletimle yetinmeyip, giyilebilir teknoloji ile hissetme yoluyla da artırma çalışmasıdır. Sanal gerçeklik ortamlarını oluşturan ışık, ses ve etkileşim özelliği öğrencilerin tüm duyu organlarını aktif edici bir duruma evrilmiştir. Kısacası, gerçek dünyaya ilişkin var olan bir durumun bilgisayar aracılığı ile oluşturulmuş üç boyutlu bir benzetimi içinde, kullanıcının oluşturulan bu ortamı, vücuduna giydiği çok özel amaçlı aygıtlar aracılığı ile etkin olarak kontrol edebildiği bir sistemdir. Sanal gerçeklik teknolojisi günümüzde birçok alanda kullanılmaktadır. Özellikle eğitim alanında uygulanması giderek artmaktadır. İnsan duygularına hitap eden bu teknolojinin öğrenmede ve eğitim uygulamalarında yani istenilen yönde davranış değişikliği oluşturmada etkili bir teknoloji olduğu yadsınamaz bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle, eğitimin iki temel unsuru olan, öğreten ve öğrenen varsa, sanal gerçeklik ortamı ile eğitimde bir alternatif olarak, hatta ciddi bir alternatif olarak düşünülebilir.

Comments